Socrates

Celem naszego projektu jest poznanie przedmiotu i praw odnoszących się do tematu emigracji i imigracji we Francji i w Polsce (porównanie z innym krajem z Unii Europejskiej, np.: Niemcy). Poznanie rożnych spojrzeń z punktu widzenia danego kraju na temat emigracji i imigracji związanych również z historią. Dowiedzieć się jaki wpływ na ekonomię, społeczeństwo i politykę ma imigracja i emigracja. Rozwijać kulturę europejską i poczucie obywatelstwa europejskiego.

Szczegółowy opis realizacji programu znajduje się na stronie:
socrates06.2lo.pl

Zakładany wpływ na uczniów:

  • rozwinięcie umiejętności pracy w grupie,
  • nauka wyszukiwanie i selekcjonowania informacji,
  • nawiązanie kontaktu z instytucjami i organizacjami zajmującymi się migracją ludności,
  • poszerzanie wiedzy i słownictwa,
  • nawiązywanie nowych znajomości,
  • poszerzanie relacji uczeń-nauczyciel,
  • zwiększona motywacja do uczestniczenia w życiu szkolnym,
  • poznanie i pogłębienie wiedzy kulturalno-językowej drugiego kraju

Zakładany wpływ na nauczycieli:

  • poszerzanie umiejętności pracy z młodzieżą, ulepszanie warsztatu pracy poprzez zastosowanie nowych metod,
  • zarządzanie grupą – nabycie umiejętności kierowniczych,
  • poznanie metod pracy i współpracy nauczycieli ze szkoły partnerskiej,
  • awans zawodowy,
  • zespolenie kontaktów z uczniami uczestniczącymi w projekcie.

Zakładany wpływ na Szkołę:

  • projekt wpłynie na atrakcyjność szkoły w regionie i będzie dodatkowym jej atutem (element ważny przy naborze uczniów do pierwszych klas),
  • uczestniczenie w projekcie jako koordynator pozwoli na zdobycie nowych umiejętności, wiedzy, znajomości i kontaktów z placówkami pozaszkolnymi ,
  • pogłębianie kontaktów ze szkołą partnerską.
  • promocja szkoły poprzez wspólną stronę www oraz inne media (lokalna i regionalna telewizja, periodyki),
  • wzbogacenie biblioteki szkolnej w pomoce naukowe w postaci: słowników, programów multimedialnych itp.

Zakładany wpływ na środowisko lokalne:

  • promocja regionu, powiatu i miasta,
  • uświadomienie / ukazanie mieszkańcom regionu jak wygląda życie imigranta w ich otoczeniu (problemy, zalety, szanse itp.),
  • zaangażowanie lokalnych przedsiębiorców, podmiotów indywidualnych w życie imigrantów.