Celem naszego projektu jest poznanie przedmiotu i praw odnoszących się do tematu emigracji i imigracji we Francji i w Polsce (porównanie z innym krajem z Unii Europejskiej, np.: Niemcy). Poznanie rożnych spojrzeń z punktu widzenia danego kraju na temat emigracji i imigracji związanych również z historią. Dowiedzieć się jaki wpływ na ekonomię, społeczeństwo i politykę ma imigracja i emigracja. Rozwijać kulturę europejską i poczucie obywatelstwa europejskiego.
Szczegółowy opis realizacji programu znajduje się na stronie:
socrates06.2lo.pl
Zakładany wpływ na uczniów:
- rozwinięcie umiejętności pracy w grupie,
- nauka wyszukiwanie i selekcjonowania informacji,
- nawiązanie kontaktu z instytucjami i organizacjami zajmującymi się migracją ludności,
- poszerzanie wiedzy i słownictwa,
- nawiązywanie nowych znajomości,
- poszerzanie relacji uczeń-nauczyciel,
- zwiększona motywacja do uczestniczenia w życiu szkolnym,
- poznanie i pogłębienie wiedzy kulturalno-językowej drugiego kraju
Zakładany wpływ na nauczycieli:
- poszerzanie umiejętności pracy z młodzieżą, ulepszanie warsztatu pracy poprzez zastosowanie nowych metod,
- zarządzanie grupą – nabycie umiejętności kierowniczych,
- poznanie metod pracy i współpracy nauczycieli ze szkoły partnerskiej,
- awans zawodowy,
- zespolenie kontaktów z uczniami uczestniczącymi w projekcie.
Zakładany wpływ na Szkołę:
- projekt wpłynie na atrakcyjność szkoły w regionie i będzie dodatkowym jej atutem (element ważny przy naborze uczniów do pierwszych klas),
- uczestniczenie w projekcie jako koordynator pozwoli na zdobycie nowych umiejętności, wiedzy, znajomości i kontaktów z placówkami pozaszkolnymi ,
- pogłębianie kontaktów ze szkołą partnerską.
- promocja szkoły poprzez wspólną stronę www oraz inne media (lokalna i regionalna telewizja, periodyki),
- wzbogacenie biblioteki szkolnej w pomoce naukowe w postaci: słowników, programów multimedialnych itp.
Zakładany wpływ na środowisko lokalne:
- promocja regionu, powiatu i miasta,
- uświadomienie / ukazanie mieszkańcom regionu jak wygląda życie imigranta w ich otoczeniu (problemy, zalety, szanse itp.),
- zaangażowanie lokalnych przedsiębiorców, podmiotów indywidualnych w życie imigrantów.